Tips till mig själv, och er






Jag måste ju vara den tråkigaste människan i hela världen! Haha bara gnat och tjat om kläder och skor m.m. ;)

Till tipset: Ha en lapp och en penna i närheten av garderoben. När du sedan står där och försöker få ihop en outfit och tänker: "Fanken också, jag borde ju ha haft en ****** till min kjol!" så skriv upp det. Sen tar du med dig lappen på nästa shoppingtur, då vet du vad du behöver! :) För om du som jag är på god väg att bli senil så kan det vara svårt att komma ihåg vad det nu var man verkligen behövde när man är och shoppar. Och det skadar ju aldrig att ha en plan så att man inte leds på villovägar och shoppar loss på massa onödigt skit som man inte ens kan kombinera med något. ;) Lättare sagt än gjort, jag vet. Men jag ska i alla fall sätta upp en post-it lapp och tejpa fast en penna i min garderob. :)

Jag vet redan nu vad jag planerar att shoppa:
  • Ballerinaskor till våren och sommaren(längtar redan!)
  • Leggings/tights! I massor! Det är det plagget jag ständigt har på mig så de få par jag har börjar bli slitna
  • Strumpbyxor
  • Linne med loosefit så att man visar lite hud på sidorna
  • Parkas
  • Strumpor, vars försvinner alla? Jag hade ju jättemånga :(

Tråkigt med basgrejer, jag vet. Men jag har ju så jäkla många partyklänningar, som man oftast bara använder någon enstaka gång. Fast det är ju det som är roligast att shoppa ;) Och ändå så har jag "ingenting att ha på mig" när det vankas fest.


Kommentarer
liisaa säger:

ÅÅH Är det tillåtet att redan börja planera inför sommaren?!?!??! :D :D :D I så fall vill jag också, hmm jag funderar helskarpt på att införskaffa en sådan där fin rosa kappa! :D Och en ljus kavaj är ju ett måste (någon ljus har jag fortfarande inte) och mer färg vill jag ha.. Mmmm! Faktiskt ! :D Märks att man påverkas av modet, sedan när har jag varit intresserad av färg tidigare liksom? haha

2012-01-20 | 11:58:13
Bloggadress: http://elisaabeth.blogspot.com
madde säger:

Jajjemän det får man ;) eller ja det är ju lite overkill men kanske bra att börja leta redan för man kan ju hitta grejer på rean och så :) Ja vad snyggt! Lite ljusare kläder framåt våren är ju nästan ett måste :) Färg är roligt, och jag tycker du passar i det :)

2012-01-23 | 14:30:06
Bloggadress: http://feenposhleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback