Housework rules. Not.



Igår(och i förrgår) kom min städmani fram. Positivt, för jag städade toaletten, dammsög + torkade golven, och nu har jag typ tvättat allt som tvättas kan i vår lägenhet. Jag hatar vår nya tvättmaskin! Och torkanordningarna. Vad faen är felet liksom? Varje tvättprogram är typ 1 timme längre än de var på den förra, när Tobias tvättade förra veckan var tvätten dyngsur, nu när jag skulle tvätta så var allt sköljmedel kvar efter att programmet körts, vår torkfläkt funkar inte så nu finns det bara ett minilitet torkskåp som man ska pula in kläderna i. Och det funkar inte ens bra! Jag får seriöst ett utbrott snart. Allt detta leder till att man måste boka typ 2 hela dagar, minst, för tvättning, så att allt hinner torka m.m. Förut bokade vi bara 1 dag i taget, och då var det när vi hade extremmycket tvätt.

Visst är det roligt att läsa min tvättroman? Jag vet, jag vet.

I övrigt en skön lördag med massa tid att slappa. Snart ska jag och Tobias göra varma mackor i mitt mackjärn(tack mamma och Bosse!), och sen får jag se hur kvällen tar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback