Jag med!

Jag hakar på trenden ;) LISTA snodd från Elisabeths blogg

Brukar du komma i tid:
Ja, oftast vill jag påstå. Jag är bra på att komma i tid till jobb, bussar m.m. Men när det gäller att man ska befinna sig på en viss plats en viss tid för att mötas upp och umgås så är jag sämre. "Vi ska vara hos dem kl 19." Suuuure... säger jag. Allt tar längre tid än vad jag tror, och jag kan dra ut på det om det finns möjlighet.

Har du bra kondition:
Nej nej och återigen nej. Haha jag har aldrig tränat/sportat regelbundet i hela mitt liv. Jag tycker det är jobbigt att gå upp för trappor. Sist jag rörde på mig frivilligt var när jag och Tobias tog en joggingtur i skogen i sommar. Jag dog. Men, jag var het medans jag gjorde det, med nyinhandlade träningskläder och allt.

Hur känner du dig nu:
Ensam! Min baby är inte hemma... Det känns tomt.

Vanligaste färg på dina kläder: Jag tror det är blå. Blått, grått, svart, rosa. Men jag har mycket färgglatt i garderoben ;)

Kan du laga mat:
Jo, nog kan jag det. Jag gör det bara inte :P Jag tog ganska mycket ansvar hemma när jag var yngre, då lagade jag mat ofta när vi var ensamma hemma. Jag älskar mat, och när jag försöker kan jag. Följa recept kan jag också, men det känns ambitiöst. Tur att Tobias gärna lagar mat hehe ;)

Vad pluggar du:
Inget just nu. Hann gå Socionomutbildningen på Umeå Universitet i 1 år men jag var så grymt skoltrött så jag tog studieuppehåll och har inte börjat igen. Var plugghäst som yngre, tog ut mig då antar jag.

Blir du bra på kort:
NEJ. Tragiskt nog. Jag kan tycka att "damn girl, you hawt" men sen fastnar det aldrig på bild. Min mun gör också underliga saker så fort någon ska ta kort. Jag kan inte le ordentligt.

När och varför grät du senast:
Jag minns inte. Jag kanske var arg eller stressad eller något. Eller så var det i Barcelona, då mormor sa att människor som är som jag kan vara väldigt svåra att umgås med. Jag tog det helt fel och blev rejält ledsen. Mormor förklarade sedan att det hon menade var att jag så lätt går från jätteglad till jätteless/jätteledsen/jätteförbannad. Och ja, det kan jag väl erkänna. Jag kan tända till snabbt, men jag menar det oftast inte. Nu i Barcelona så var jag ju glad och vi gick på "La Rambla" en stor shoppinggata mitt i gamla stan med stånd och småförsäljare m.m. Sen ser jag att mitt i detta kaos med sirener, hundratals högljudda fulla människor m.m. så säljer de smådjur i ett stånd. Bara rätt upp och ner. Då blev jag arg. Roligt att djuren ska vara helt ihjälstressade.

Var det pinsamt att svara på det:
Nej då, alla gråter. Just admit it.

Hade du en bra kväll igår: Ja helt okej, jobbade dock kväll och kom hem sent. Hade velat haft mer tid med älsklingen.

Din favoritdryck på morgonen:
Kaffe, O'boy, juice...

Är du nyttig:
Nej. Orkar inte, bryr mig inte. Varför förneka sig själv allt det onyttiga goda? ;) Dock gillar jag sallader, smoothies, frukt och grönt väldigt mycket. Har cravings efter sådant.

Har du någon gång haft jobb:
Japp. Diverse sommarjobb. Nu jobbar jag som vårdbiträde på ett äldreboende i Vindeln. Makin' money.

Är du blyg:
Ja. Men, det var tusen gånger värre då jag var liten. Fast nu kan jag komma på mig själv med att automatiskt anta att alla människor jag träffar, umgås med tycker att jag är dum i huvudet. Jag är ofta tyst, men det betyder inte att jag är en snobb. Jag gillar att lyssna, och jag hänger ofta med i samtalen, men jag tycker att mina egna kommentarer/inlägg är överflödiga och inte tillräckligt bra för att säga. Jag jobbar på att bli mer social :P

Vilken tid gick du upp idag:
Kl 05:10. Skulle iväg och jobba.

Vilket tv-spel spelade du senast:
Något av Tekkenspelen, vet inte vilket. Jag sög. När jag spelade Tekken som liten tryckte jag på alla knappar runt runt hela tiden. Det gjorde jag nu med haha.

Vilket är ditt favorittvspel:
Åh, det måste ju vara de man spelade som liten! Typ Donkey Kong, Mario Kart, James Bond m.m. på Nintendo 64. Det var ju kung! :)

Hur mycket krävs för att du ska bli full:
Det varierar. Beror på hur trött jag är, hur mycket mat jag ätit, hur lång tid jag har druckit m.m.

Har du spytt offentligt:
Ja... :(

Jag sover:
Så mycket jag bara kan! Jag blir aldrig pigg, får jag sova ostört sover jag 12-14 timmar. Jag är en tröttis.

Vad sa du senast:
"Nej jag har inte den nyckeln. Vi har vårt förråd i källaren. Tyvärr." Det sa jag till mina äldre grannars son som undrade om han kunde få låna förrådsnyckeln för att de ska flytta. Stackarna, de flyttar för att det är så jävla kallt här i vårt hus :o

Var du på festival i somras:
Nope.

Vad skulle du behöva nu:
Mycket tjat, men min pojkvän!

Har du snygga skor:
Heheheheheh... Ja, det tycker i alla fall jag. Har alltid älskat skor. Köper dock inga dyra, för jag lessnar fort och vill byta ofta. Ett tag hade jag nästan 100 par skor. Nu har jag varit duktig och rensat för det ryms inte så mycket. Jag hade velat använda högklackat oftare. Nu går jag i trasiga fejk-converse med blommor, hjärtan och regnbågar på.

Vad var det första du sa imorse:
Jag tror jag sa hej då till Tobias som låg kvar i sängen när jag for.

Har du körkort: Nej, och det är en stor skam. Jag kommer garanterat krocka min första körlektion. I'm scared.

Är du ensam nu:
Ja :(

Vad ser du fram emot mest denna vecka:
Att baby kommer hem torsdag :) Tjat tjat tjat.


Nu ska jag dricka O'boy och kila ner till tvättstugan. PS. Någon i huset har ätit surströmming. Det luktar inte gott i trapphuset. DS.






Kommentarer
liiisaaa säger:

ihhihi VAD KUL ATT DU SKREV LISTAN ihhihihiih! :D

2011-09-28 | 16:30:16
Bloggadress: http://elisaabeth.blogspot.com
madde säger:

Kunde inte låta bli haha :)

2011-09-28 | 20:10:26
Bloggadress: http://feenposhleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback