Garderobsrensning


Här är högen som ska till mamma :)

Och här är Tobias nya snygga databord :) Mycket stiligt med svart glasskiva, han köpte det på MIO för just över tusenlappen. Innan låg både han och datorn på golvet, inte bekvämt och fullt med damm :P Ursäkta dålig bildkvalité, så går det när man inte lagat sin digitalkamera och måste ta med datorns Lifeframe...

Igår började jag spontanstäda min garderob, jag trodde egentligen att det inte fanns något som jag kunde ge bort/slänga, men det gjorde det uppenbarligen :o Jag vill påstå att jag är ganska duktig på att rensa, vissa gör det kanske 1-2 grr per år men jag gör det varannan/var tredje månad. Men så kommer det ju in ganska mycket nytt också hehe ;) Idag har jag tänkt fortsätta garderobsrensningen! Jag måste lära mig släppa taget om allt som jag sparat i typ 2-3 år men ändå inte använt. Värt liksom. Det som stör mig är mitt sätt att tänka; "nej men den där kan jag ju inte ha nu, den är för fin" och "inte den där heller för jag vet inte om jag är 100% säker på om jag vill ha kvar den, då är det ju synd att ge bort något som är använt, om jag inte använder den så är den ju helt oanvänd när jag ger bort den". Jag måste börja tänka att det är bara att ha! Istället för att lufsa runt i asgamla mjukiskläder m.m. till vardags, varför inte slänga på en snygg klänning?

En idé som ger mer plats i garderoben är att stoppa undan sommarkläder under vintern. Men, det kan jag inte. Jag vill ju ha alla mina kläder på display i garderoben, tänk om jag vill använda min skitsnygga illrosa sommarskapelse nästa helg? Då vill jag inte behöva gå ner i förrådet och gräva haha. Jag tycker man kan använda sommarkläder under vinterhalvåret också, det är ju bara att ta på tjockare strumpbyxor och kanske slänga på sig en kofta :)

När jag rensar så skänker jag antingen bort kläderna/skorna till Myrornas(när det är för stort för mamma, om jag vet att hon inte kommer gilla det m.m.) eller så ger jag det till mamma :) Vill hon inte ha det är det ju bara att slänga brukar jag säga. Lite ångest får jag när jag vet att det är fint plagg, att någon annan skulle ha bättre glädje av det än jag, och så har jag det instoppat i garderoben. Jag blir på riktigt stressad av att ha kläder som jag inte använder/vet att jag aldrig kommer använda/gillar men som inte passar mig i garderoben. Då ger jag hellre bort det :)

Nu fick ni världens längsta utläggning om ett förmodligen väldigt ointressant ämne hehe ;) Men det får ni tåla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback