Segt

Tjollahopp!

Dagarna går och jag står bara stilla. Jag har tänkt mycket den senaste tiden, på både bra och dåliga saker. Dåtid, nutid, framtid. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med allt.

Jag hade massa ärenden att fixa idag, men det sket sig. Jag sov så länge så det slutade med att jag inte hann göra något alls. Jag kollade i alla fall upp numret till barnmorskan, wihooo, grattis Madde. Great achievement. Har så grymt låg energi just nu. Det blir som att allt bara känns drygt, till och med de lätta sakerna. Grejer som man fixar på typ en kvart, får jag sån grym ångest över och stressar upp mig. I alla fall, imorgon ska jag:
  • Fixa mig lite och leta en fotoautomat + ta muppiga kort
  • Gå till banken; fixa nytt leg och ett nytt bankkort, kanske ett VISA?
  • Ringa barnmorskan och förnya mitt recept på p-piller. Tydligen "får man inte" göra det via internet, vilket jag tycker är skit. Ska alla bli gravida och göra abort för att barnmorskorna BARA går att ringa mellan kl 8-10? (I min värld existerar inte avhållsamhet.)
  • Ringa tandläkaren. Jag har ju tandförsäkring, men blir inte kallad. Mina tänder ilar.
  • Gå till Arbetsförmedlingen... Anmäla mig som arbetslös eller ta reda på vilka regler de har kring detta. Jag orkar seriöst inte bli inringd i tid och otid. Jag är medlem i a-kassan, men jag vet inte riktigt hur det funkar det där.
  • Söka jobb? Nej usch...Ångest.
Lägg märke till att allt detta MÅSTE hända imorgon, men kommer troligtvis inte göra det. För jag är kass.


Kommentarer
Kaj säger:

Du är inte kass Madde, you rock! Det kommer att ordna sig det där, det tror jag :)



Var går du hos tandläkaren? Jag har tandförsäkring i Vännäs, har du också det? Måste man gå dit om man har försäkringen där, eller tror du man kan gå var som helst? Tacksam för svar /CoolaFlickan21

2011-10-11 | 12:35:02
Bloggadress: http://icametomakeabang.blogg.se/
madde säger:

Jag hoppas verkligen det :/



Jag går på Dragonens Hälsocentrum, när jag skrev mig på Backenvägen så hamnade jag typ automatiskt där, och nu är jag kvar där :) Jag vet inte riktigt hur det funkar det där. Men du kanske kan ringa och byta till Umeå?

2011-10-11 | 16:33:46
Bloggadress: http://feenposhleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback