Inte bra

Det går inte bra nu. Varför lärde jag mig inte tidigare i livet hur man söker jobb? Att typ våga söka jobb? Vars fan hittar man jobb? Hur ska jag kunna hjälpa mina framtida ungar att söka jobb när jag inte ens kan själv? Varför gick jag inte klart Socionomutbildningen? Varför har jag inte skrivit ett CV? Varför har jag inte kvar bra papper/information om mina tidigare små sommarjobb/jobberfarenheter? Hur långt tillbaka ska man gå i sitt liv egentligen när man skriver sitt CV? VARFÖR VARFÖR VARFÖR? Idag är jag deppig som satan...

Aja, ikväll taggar jag middag hos Tobias föräldrar. Imorgon blir det nattjobb i Vindeln. Nattjobb i Vindeln hela nästa vecka också. Och vips är jag tillbaka i "ring in mig-träsket".

Kommentarer
Kaj säger:

Aw, var inte sån. Det enda jag kan säga om att söka jobb när man inte har ett skit är att gå ut och bara kasta CVs på folk. Säg "jag är bäst, anställ mig för jag kan allt" :) Om du behöver en lyckospark i röven är det bara att ringa mig.



Jag tycker inte man behöver ta med saker på sitt CV som man inte känner var givande. Typ tvåveckors sommarjobb på Drutten sommaren 2005 går fetbort. Det där klarar du just fine min kära :) Jag tror på dig.

2011-10-12 | 07:56:31
Bloggadress: http://icametomakeabang.blogg.se/
liisaaa säger:

He lööser seh Maddz! :D Du är som jag, överanalyserar för mycket.



Cv brukar de i alla fall vilja ha de tre senaste jobben. :) Ofta referenser från minst två ställen. Men skriv så: referenser lämnas på begäran. Smaart drag, trust me! :)



Och du, egentligen det där med cv... exakt hur noga är det då? :)



Och socionomgrejjen, vill du kan du alltid göra det sen!! :) PUUSS



2011-10-13 | 05:44:49
Bloggadress: http://elisaabeth.blogspot.com
madde säger:

Tack för stödet och tipsen! :) jag ska försöka lösa allt snarast. Får kämpa lite.

2011-10-13 | 21:21:40
Bloggadress: http://feenposhleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback