Tisdagsmys




Här sitter jag och ser minst 30 år äldre ut än vad jag egentligen är. Slitet, haha.

Till Elisabeth: Har din mobil dött? :o I've been trying to call you... :/ Tycker vi ska ta en nagelfixarkväll snart! :)

Idag vaknade jag vid 14-tiden, big time fail för jag hade ställt alarmet på 11, vill ju inte sova bort hela dagen. Men, det gjorde jag. Och inte blev jag piggare för det. Jag hann med en del innan Tobias kom hem; dammsugade och torkade golven i hela lägenheten och lagade mat, fiskpinnar, lyxigt ;) :P
Efter maten diskade jag och sen tog jag ett härligt bad med en av badbomberna jag fick av Lisa! :) Vattnet blev alldeles underbart väldoftande och det var tydligen någon sorts olja i denna för jag blev alldeles mjuk och återfuktad :) Kändes välbehövligt med lite uppfräschning och ett ordentligt bad nu när jag jobbat så mycket och bara haft tid att ta snabbduschar.


Produkter jag brukar använda(ursäkta dålig bild, tagen med datorn):

Idag chansade jag och använde Veet Supreme Essence Hårborttagningscreme innan jag hoppade i badet, och det fungerade faktiskt helt okej :) Jag har försökt till och från i flera år med hårborttagningscreme, men det funkar aldrig. Men den här gången gick det! Jag tror man måste vänta och "spara ut" håret på benen lite innan man försöker.

Jag tvättar ansiktet morgon och kväll med Garnier Nordic Essentials Refreshing cleansing gel. Billigt och bra, jag vill känna att huden blir riktigt ren, nästan så att det stramar på kinderna. Den här är för blandhy, så inte passande för torrisar :)

När jag tvättat ansiktet smörjer jag in det med Vichy Normaderm Tri-activ anti-imperfection hydrating care som finns att köpa på Apoteket. Vilket onödigt långt namn, haha. Den här ska matta ner huden och verka på djupet mot orenheter. Och det gör den väl, men jag blir aldrig nöjd. Jag vill vara helt matt! Men den har funkat bra. Nu är den dock snart slut, någon som kan tipsa om en bra dagkräm till blandad hy? Inte alltför dyr, jag gillar budget.

När jag duschar skrubbar jag huden med en skrubbhandske, finns billigt på t.ex. Åhléns, HM, Apoteket. Jag gillar när det river lite, annars känner jag mig inte riktigt ren. Kanske inte så bra för huden att ta i för mycket men ändå. Jag tycker att skrubbcremerna jag testat är för mesiga. I alla fall, jag tar alltid duschkräm på skrubbhandsken, just nu använder jag Palmolive Naturals Nutra Fruit Moisturising Shower Crème. Jag valde den som doftar granatäpple! Jag gillar att den är så krämig, den rinner inte ur flaskan vilket är bra. Jag gillar ju också att lukta frukt och godis, så jag är nöjd. Efter denna kanske jag ska börja använda min duschkräm med hallon eller med vanilj :)

I och med att min hårfärg gärna drar åt det gula hållet så brukar jag packa in håret med Revlon Professional Nutri Color Creme nyans 1002. Det är en så kallad "silverinpackning". Jag köpte den hos frisören, och jag tycker den funkar bra.

Sist men inte minst; RFSU Daily Fresh Intim Wash. Snuskigt av mig att skriva vad jag tvättar skrevet med, men det får ni tåla, för man ska vara försiktig med sitt skrev! Haha :) Den här köper jag på Apoteket och jag tycker den är bra. Torkar inte ut och irriterar inte.

Det var några av de många produkterna jag använder när jag duschar :) Jag trixar med mycket grejer, här räcker det inte bara med en duschkräm + schampo...



Kommentarer
liiisaaa säger:

min mobil var ju döööd :( ååh haha hade ingen dator med mig eller nått heller, haha. men nuuu back on track rä jag känns det som i alla fall haha ! ;)

2011-11-16 | 17:53:01
Bloggadress: http://elisaabeth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback