Locka håret med en plattång


Hon är så söt! Haha :) Älskar hennes småprat.

Jag har aldrig fattat hur man stylar håret, börjar nästan fatta hur man plattar håret. Men, jag har alltid velat testa att locka det med plattång, så jag sökte på Youtube efter en lämplig tutorial. Kan tyvärr inte testa nu för mitt hår är blött och det är snart läggdags. Men så snart jag har tid så! :) Men, jag vet hur det kommer sluta. Jag kommer inte fatta hur man gör, och när jag väl fattar gaaanska bra så kommer mitt hår tjura och "fastna", plattången kommer inte kunna glida ner utan bara fastna för att håret är så slitet. Jag ska i alla fall give it a try.

Är det någon som har några bra tips får ni gärna dela med er! :) Jag behöver seriöst all hjälp jag kan få.

Kommentarer
liisaa säger:

Hmm klurigt. Det finns två tek niker du kan använda. Den som är mest ovanlig var lättare i början men gör inte lika tydliga lockar. Den andra är lite svårare (tyckte jag) men gör tydligare lockar.



Vi får ta en locka med plattång dag!! ;)



A och o är hårspray! :) Men helst inte så mycket innan, det är en liten balansgång isf med för mycket i innan ser lockarna bara plastiga ut, de klumpar sig nästan. Med inget hårspray om man har lent hår blir det nästan inga alls.



Där har jag tur, fler mkt hår är så strävt ändå så jag behöver ingen hårspray innan bara efter. Men vi får öva lite. Nagel och hårdag! :)



Sen har jag börjat använda en bra "skyddande" spray som luktar asgott men som inte gör håret fett! :D Sjukt bra! Wuill show you someday PUSS

2011-11-29 | 01:45:28
madde säger:

Ja du får gärna visa mig! :) haha jag försökte ganska nyss, men inget hände med håret... förmodligen fel teknik och för bred plattång :P

2011-11-29 | 15:06:51
Bloggadress: http://feenposhleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback