Random



























Den här tjejen liknar min mamma när hon var yngre! :) Minus rödheten i håret.









Hey hey hey, jag har blivit blond igen. Typ gråblond, men blev lite gulaktigt vid rötterna så ska snart in i duschen och köra min silverinpackning från Revlon :) Funkade hos frisören men hoppas den gör det hemma också. Mitt hår börjar alltid dra mot gult, förutom min utväxt som under vinterhalvåret blir... Eh, råttfärgad, som mamma skulle säga, ljusare råttfärgad. Inte så spännande med andra ord om inte solen får bleka det.

Jag är hemma och sjuk idag, inget jobb ikväll på Solhaga för mig. Ångestfyllt att tacka nej till jobbtillfällen, men jag vill bli frisk från förkylningen plus att jag inte vill smitta de boende. Hela förra veckan jobbade jag på Brännlands och Sörfors fritids, riktigt kul med massor av barn! :) Även om jag blev utsatt för lite gränstestarterror haha. I alla fall, hemma och sjuk betyder städning, tvättning, tv-tittande och datanördande. Med seeegt internet. Awesome med andra ord.

Hinner fundera ganska mycket också i min ensamhet, och jag skulle gärna vilja införskaffa en del saker...
  • Typ Cillit-Bang rengöringsgrejs som jag ska skura under diskhon med. Tråkigt.
  • Färg, spackel och målningstillbehör, jag vill måla vitt!
  • Strumpbyxor. Hela och fina, tack.
  • Skohylla, allt ligger huller om buller nu.
  • Pärmar, ny kalender och annat organiseringsmaterial. Blir galen av oordningen nu.
  • Ny säng. Större och utan känsla av att den ska ramla ihop när man lägger sig i den.
  • Tavlor och hyllor att fylla upp väggarna med.
  • När jag ändå är igång och drömmer mig bort; jag vill nog flytta!
  • Nya städningsgrejer, mopp, sop, skurhink. Allt. Finns förmodligen billigt på Rusta.
Och sist men inte minst; kan ingen vänlig själ donera en sån där grej som man ställer över maten när man ska värma den i mikron? Ärligt talat, det här fungerar inte längre.

Kommentarer
Liisaaa säger:

Jag har inte heller en sån där grejj till micron. Men vi säljer sådana på Media markt för typ 30 spänn. :) Finns garanterat att finna på rusta också ännu billigare fast i någon annan modell. :)

2010-09-06 | 14:55:12
Bloggadress: http://rodbettan.blogg.se/
Liisaaa säger:

Jag tycker att du är lik tjejen på bild ett =)

2010-09-06 | 17:42:45
Bloggadress: http://rodbettan.blogg.se/
madde säger:

Jag borde verkligen svänga förbi MM någon dag och shoppa loss... ;)

2010-09-07 | 10:52:28
Bloggadress: http://feenposhleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback