JOBBA JOBBA JOBBA

Har en så kallad "delad tur" idag, vilket innebär att jag jobbar 7-11:30 först, och är ledig några timmar för att sedan jobba 15:30-21. Wihooo. Men det blir mycket pengar i alla fall :) Och så farligt är det faktiskt inte.

Jag har haft Maja med mig både igår och idag, hon har underhållit de gamla lite grann ;) Fast jag är lite orolig att hon ska bita dem ifall de kommer för nära... Jag önskar att hon hade varit mer social och inte så rädd, för då hade hon kunnat gosa med alla. Det är verkligen uppskattat att få träffa hundar, det blir som lite action i vardagen för de äldre :) Men nu får Maja bra socialträning. Min jobbarkompis tog upp henne i famnen och så fick hon ligga där på rygg och bli klappad, helt förskräckt haha. Han har ju haft många hundar själv så han vet att det bästa för Maja är att man inte bryr sig om hennes attacker, utan visar vem som är bossen. Haha hon var helt utmattad igår när vi gick och la oss, efter att ha blivit klappad av honom. Oj oj oj säger jag bara.

Nu ska jag käka lite, sen ut med Majsan på en lite längre promenad. Kanske hinner vi vila lite mer innan nästa jobbpass. Vi måste ju i alla fall njuta lite av det fina vädret här i Vindeln :)

Kommentarer
Liisaa säger:

Hahaha, blev söta Majjsen lite uppläxad. ;) Hoppas allt är bra med dig. pussen

2010-07-19 | 18:39:00
Bloggadress: http://rodbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback