En liten önskan


Bild: colorelle.se

En sådan här klädhängare(eller vad det nu heter) vill jag ha. Den kommer från IKEA(Lisa; jag skulle inte ha bangat). Frågan är bara vars jag skulle ställa den. Nej först och främst tror jag att jag ska försöka skaffa en bokhylla/skohylla till alla mina skor.

Igår var jag sjukt klantig. Jag skulle hälla över kokhett vatten från min vattenkokare i min termos för att värma upp den, och vad gör jag? Jo jag spiller på handen, och lyckas hälla vattnet rakt i knät. Det gjorde sjukt jävla ont :( Tur att Maja klarade sig, hon vilade i mitt knä just då... Hon blev bara chockad över att jag skrek. Jag ringde i alla fall till mamma, fick av mig tightsen, ringde sedan sjukvårdsrådgivningen där de sa att jag skulle spola kallvatten på låret i typ 20 min. Så, jag hoppade in i duschen och benet domnade bort lite. Fick skjuts av pappa till akuten, där de plåstrade om skiten med någon sorts gelégrej som verkade kylande och smärtstillande. Sen kollade de på såret och jag fick den glada nyheten att det kommer lossna massa hud därifrån och bli blåsor. Wieee! tänkte jag. Det var tydligen inte så farligt för sen fick jag åka hem och det var inget mer med det. Fast lite töntigt med onödigt stort bandage över hela låret haha, alla som såg mig stirrade på mitt ben. Ajja, nog med klagande, det gör inte så ont längre. Fast drygt i och med att jag inte vet vad jag ska ha på mig, jag har tagit bort bandaget så att det ska luftas, och då vill jag inte täcka över det med brallor...

Nej nu ska jag fortsätta med plugget, men först en prommis med Majsan i det fina vädret! Jag får nog bita i det sura äpplet och dra på mig lösa byxor, orkar inte plåstra om det en gång till.

Kommentarer
Liisaa säger:

Usch, stackars dig. :/ Det är inte lätt ibland alltså. Men du jag kommer inte kunna fara på IKEA, det krockar med spelningen den 24. Buuhuu. Men du, haha vi ska ju vara på grisbacka den dagen då får du komma och kika! Haha, Jimmie ska i alla fall komma. Fast kanske inte är så superkul. Det ska tydligen vara i samband med en gudstjänst, fast vi sjunger nog mycket. Men det blir nog varvat med lite predikan osv. Men hehe, om du inte har nått bättre för dig så kom dit. Kan bli kul! ;)

2010-04-12 | 23:58:04
Bloggadress: http://rodbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback