Rocky Road



Jag känner verkligen att jag måste baka det här :) Så snart som möjligt. Leilas Rocky Road har ju dels blivit superpopulärt på nolltid, men det är ju inte så konstigt, det ser sjukt smarrigt ut! Fast jag tror att jag fuskar när jag ska baka det och byter ut några av ingredienserna, typ jordnötterna. Man kan ju stoppa i lite vad som helst :)

I alla fall...

Ingredienser(till 12 kakor); 600 g mörk choklad, 2 påsar Dumlekola, 2 nävar minimarshmallows, 3 dl salta jordnötter, 1 dl skalade pistagenötter.

Gör så här; smält chokladen på låg värme i vattenbad, blanda alla ingredienser, häll smeten på en plåt(den ska vara i ett ca 3 cm tjockt lager), ställ in i kylskåp för att låta det stelna, och skär upp kakan i bitar när den har stelnat.

Superenkelt!

Källa: www.recept.nu, kock: Leila Lindholm

Kommentarer
Liisaa säger:

Det läät sjuuukt muuumsiiigt! :D

2009-12-24 | 02:01:45
Bloggadress: http://rodbettan.blogg.se/
madde säger:

Jag tänkte typ stoppa i polkagrisar ;) tror det kan bli gott

2009-12-24 | 11:11:56
Bloggadress: http://feenposhleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback